24 Şubat 2014 Pazartesi

Fırında Enfes Bütün Tavuk Nasıl Yapılır?

Herkese Selamlar,

Uzun süre sonra tekrardan karşınızdayım. Keşke fırsatım olsa, daha çok mutfağa girebilsem ama hayat koşuşturması insanları en sevdiği aktivitelerden de uzaklaştırabiliyor. Takip edenler varsa http://www.erdalerdogdu.com/  ve http://erdallageziyorum.blogspot.com.tr/ ye de yazamadığımı görmüşlerdir.  Fırında EnfesTavuk Nasıl YapılırPatatesli Tavuk - Tavuklu Patates :) , Fırın Posetinde enfes tavuk nasıl pisirilir? Blogu karısıtırınca birçok tavuk yemeği tarifi buldum. Zamanında yapmışım. Ama daha niceleri de yapılacak. :) Neyse lafı fazla uzatmadan tarifimize geçelim.

  • 1 adet bütün tavuk  (biz evde bir müddettir kuru yolma tavuk ya da bulabilirsek köy tavuğu kullanmaya çalışıyoruz)
  • 3 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 2 orta boy patates, 2 havuç, 15-20 adet arpacık soğan
  • 1 adet fırın poşeti, yağlı kağıt
  • Baharatlar (tuz, karabiber, pul biber, kekik)


Öncelikle tavuğumuzu iyice yıkayıp, temizleyelim. 



Tavuğumuzun arka kısmındaki yağlı alanda bıçak yardımıyla delikler açıp, butları bu deliklerden geçirelim. Böylelikle tavuğumuz derli toplu duracaktır :) Bu aşamada tavuğumuzu sıvı ya ile iyice yağlamayı unutmayalım. 


Ben borcam tepsi kullandım ama siz herhangi bir tepsi kullanabilirsiniz. Tepsinin tabanına yağlı kağıdı yayıp, üzerine tavuğumuzu koyalım. Yanına sebzelerimizi ekleyelim. Tuz, karabiber, pul biber, kekik baharatlarımızı üzerine serpelim. 


Ben bir de fırın poşeti kullandım ama internette başka tariflerde fırın poşetinin kullanılmadığını görebilirsiniz. Bu tamamen bireysel tercih, fırın poşeti buharlaşmayı engelleyip, yemeğin yağı ve suyunu içeride tuttuğu için ben daha çok seviyorum. Bir fırın poşetini kenarından yırtıp, yağlı kağıdın altına girecek şekilde tavuğu iyice içine almaya çalışın. 



Fırınınızı önceden 240 derece civarında ısıtmayı unutmayın. Yemeğinizi iyice ısınmış fırının içine yerleştirin. 


Ben yaklaşık 1,5 saat kadar pişirdim. (1 saat altlı üstlü, 15 dk sadece alt, 15 dk sadece üst) Tam kıvamında oldu. 


Yemeğin piştiğini düşünüp, fırından çıkardıktan sonra, fırın poşetini bir takke gibi üzerinden alınca :) karşınıza bu muhteşem manzara geliyor. Hele burnunuza gelen enfes kokuları hiç düşünmeyin. Üzerinden tüten dumanı size bu konuda az da olsa bilgi verecektir. 



Sonrasında bir 5 dakika kadar yemeğimizi dinlendirip, doğrudan sofranın ortasına koyabilirsiniz. Sonra ne olacağını siz benden daha iyi biliyorsunuz.

Eğer deneme fırsatınız olursa şimdiden, afiyet, bal, şeker, canınıza can, kanınıza kan, lop lop et olsun efenim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder